Funk Tech

Etac

Fysiopartner

LARS

Rekrutteringsgruppen for aktiv rehabilitering (RG)

Foreningen RG oppstod i Sverige etter at ryggmargsskadde selv ytret et ønske om å komme lenger enn den tradisjonelle rehabiliteringen, med tanke på selvstendighet og integrering. Siden 1976 har foreningen arbeidet med et fremgangsrikt rehabiliteringsprogram, der filosofien bygger på fysisk og mental trening med personer som selv har en ryggmargsskade, som forbilder.

RG arrangerer treningsleire der det benyttes idrett og aktivitet som et middel for å oppnå bedret fysisk og psykisk helse. Ledere som selv har en ryggmargsskade er frontfigurer på RG- leirene, både i idrettsaktivitetene og i alle hverdagslige aktiviteter som for eksempel forflytninger, påkledning og bespisning.

RG er også et erfaringsforum der man kan dra nytte av hverandres opplevelser og mestringsstrategier. Med dette ønsker man å skape ny livsgnist og et bilde på hvordan man kan lære å leve et aktivt og innholdsrikt liv, tross sitt handikap.

Du kan lese mer om RG Sverige på www.rekryteringsgruppen.se

[selvtillitt]